"עירוי פריפרי"

הגלריה בבארי, אוצרת ד"ר זיוה ילין,  2022

מיצב תלוי מקום – עבודה בתהליך

מפת עוטף עזה היתה הבסיס לצורתו של לוח אלומיניום, שאורכו 7 מטרים, עליו הוטבעו פני שטח כטופוגרפיה של תצלום אוויר. השקעים שנוצרו מולאו בחול לבן ויצרו דימויי ערוצי נחלים המרפררים לבתרונות החוליים שבאזור העוטף בכלל ובקיבוץ בארי בפרט. מעל המשטח השתלשלו בקבוקי עירוי מלאים בנוזל ירוק שחור מהם ירדו צינורות טפטפו נוזל שהתנקז לערוצים, נספג בחול וצבע את המשטח במהלך המיצב. צביעתו ההדרגתית בגווני ירוק שחור מקורה בשדות הירוקים באזור בארי בהם ניכרים עדיין שרידי שריפת טרור העפיפונים, מעגל זמן שבין הרס לצמיחה והתחדשות. סאונד טיפות מטפטפות היווה את הדופק והמקצב של המיצב שעוסק בזמן, תהליך והשתנות. אינפוזיות מטרתן לעזור ולהציל חיים אך האם העירוי שהזין את העורקים בעבודה הכיל ברזל וויטמינים מרפאים או צבע רעיל? העבודה עוסקת ביחסים בין המרכז לפריפריה הנגבית, בין חיים ומוות.